2012-02-02

Flavors from the USA

Dagens middagspåhitt blev så lyckat att jag vill dela med mig till er.

Jag har sett en hel del på Rachael Rays matlagningsprogram på sistone, och hon har ju snöat in på burgare. Det är burgare i en miljon olika tappningar och med olika tillbehör. Nu lever jag ju med en burgarfrälst amerikan, så jag tänkte att what the heck, han kan väl få lite hemlandstoner.

Så jag gjorde en coleslaw på ekologisk rödkål, genom att riva ett litet rödkålshuvud med matberedarens hjälp. Jag rörde ihop en dressing på majonnäs, yoghurt, kumminfrö, salt, peppar och balsamvinäger. Blandade rödkålen med dressingen och ställde i kylen medan jag gjorde burgarna.

Den gjorde jag så här: smaksatte 400gram kalkonfärs med worcestershiresås, Tony Chacheres Creole Seasoning, salt, peppar, paprikapulver och alldeles lite sambal oelek. Formade till två biffar, stekte i en het gjutjärnstekpanna i olivolja.

Förvånansvärt lätt och snabblagat och framför allt, GOTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar