2012-01-15

Verksamma händer

Ikväll satt jag och slöglodde på nåt dumt på TV. Kom plötsligt på min stickning som jag plockat upp efter - ja, jag vet inte ens när jag först påbörjade den. Tog upp stickandet igen för ett tag sen, men nu har stickningen legat bortglömd nån vecka.

När jag satte mig i soffan med stickningen framför Antony Bourdain eller vad det nu var, fylldes jag av en enorm känsla av välbehag. Det var så rätt att sitta där och skapa något vackert med mina egna händer. Då spelar det ingen roll att jag låter hjärnan ruttna bort.

2 kommentarer:

  1. Att sticka är nog världens bästa meditation. Jag stickar sockor då jag är extra hysterisk. Det lugnar och baddar och lindrar och kyler ner.Om kanalerna på tv inte lyder dina order kan du ju alltid slänga stickningen i ansiktet på din television och skrika.. :)

    SvaraRadera