2012-01-06

Tacksamhet

Jag sitter på mitt arbetsrum och går igenom mina anteckningsböcker och sorterar ut idéer som jag skrivit ner i dem. An efter som jag hittar frön till berättelser, halvfärdiga noveller och spridda tankar kommer jag på fler och fler idéer. Man kunde ta den här biten och lägga till det här. Ja, och den här idén kunde jag utveckla åt det här hållet. De här två textsnuttarna hör ju ihop!
Den här känslan av kreativitet är det bästa jag vet.

Jag är gjord för det här. Det här är det jag kan. Och jag är så tacksam över att jag fått hitta det jag är bäst på, och att jag får ägna mig åt det. Det är få förunnat.

5 kommentarer:

  1. Att kunna känna tacksamhet är också få förunnat. Jag tror att det är det som är lycka.

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag känner igen känslan :)

    SvaraRadera