2012-01-27

Bok-klockan the continuing saga with a twist

Jag hittade något bättre än bok-klockan när jag igår besökte Fiskars!
Vi tar det från början.

Igår besökte jag Fiskars för att handla ekologisk mat från Brukets Potis och Lök. Sen stack jag mig in till Onoma-shoppen för att köpa ett par doftljus. Under senaste skrivprojektet har jag haft ett honungsljus brinnande, nu valde jag ett rosendoftande ljus. Passar bra ihop med det nya projektet, tror jag.
När jag skulle betala såg jag dem: bok-klockorna! Men dessa var handgjorda väggklockor av gamla vackra böcker. För ungefär samma pris som den massproducerade klockan jag tänkt köpa! Men vad som var ännu bättre var att jag pratade lite med försäljerskan om vilken jag skulle välja, hon frågade vad jag hade för färg på väggarna, jag beskrev vårt kök och hon sa: Men då borde det ju vara en kokbok. Ja! Absolut! Kan man få beställa? Hon plockade upp telefonen och ringde hantverkaren som låg bakom klockorna, och hantverkaren ifråga sa javisst, det går bra, speciellt om man själv hittar kokboken.

Så nu är jag på jakt efter en vacker gammal kokbok som man kan göra om till klocka. Råkar du ha en drällande i skåpen? Eller har du några bra tips? Jag skall leta runt på antikvariat så fort jag hinner.

4 kommentarer:

  1. Skulle vara ganska coolt med Momo som väggklocka! Eller nån annan bok som handlar om just tid.

    SvaraRadera
  2. Momo skulle nog sitta ganska fint! Men i köket vore det så roligt med en kokbok.

    SvaraRadera
  3. momo är scary tycker jag! Förresten tycker jag att ni två båda, Nora och Maria kunde ha varit på >Raseborgs kulturkonferens idag. Jag har kanske en kokbok att avvara. Återkommer.

    SvaraRadera