2011-12-19

Fridagen fortsätter

Fortsatt rapportering:
Tupplur på soffan med hund ihopkurad i mina knäveck: Heaven.
Sen klädde jag på mig ordentligt och gick på en lång skön skogspromenad i det försvinnande dagsljuset. Hunden var salig och jag njöt av den lilla bäcken, som nu är en strid ström och brusar så att den täcker allt trafikljud, av alla färgerna i den vintergröna skogen, av luften och ljuset och knoppande blåbärsris...
Sen kom jag hem och det var ganska motigt att sätta sig vid datorn igen. Erkänns. Ville helst sätta igång med alla de där roliga sysslorna, som fudgekok.

Men jag gjorde det. Jobbade vidare en hel timme. Och nu har jag en alldeles egen kväll framför mig. Det kan hända att jag skippar badet och går direkt på brasan. Alla dessa valmöjligheter! Lite lite städning först bara.

2 kommentarer:

  1. Låter fint. Jag tänker på att barn är underligt konservativa då det gäller traditioner. Har man en gång gjort på ett sätt så ska det alltid göras på samma sätt liksom. Den gången man inte vill eller orkar uppfylla måttet får man stålsätta sej lite grann. det är nyttigt, inser jag att påvisa för barnen att man kan bryta med traditioner ibland. Lite som att sätta gränser. Det gör ont och skapar ett tomrum för att sedan övergå i acceptans och kreativitet. p. s Tänk om Judas tackar nej till middagsinbjudan?!Det kan få ödesdigra konsekvenser...

    SvaraRadera
  2. Jag är på alla sätt som ett barn - stockkonservativ då det gäller julen!

    Hör du nu börjar din middag låta som en påskfest, det är JUL ju! Bjud lite herdar och vise män istället. Så behöver ingen bli förrådd.

    SvaraRadera