2011-09-12

Jobbsvårigheter

Den avgjort största nackdelen med att jobba hemifrån:
Det är så himla svårt att frånse råddet här hemma. Just nu ser huset ut som om - ja, som om här bodde nio små barn och sju vuxna och ingen någonsin städat. Köket är hemskt, bara jag går in i det får jag ont i magen.
Sätt dig nu sen och jobba. Jag har redan tvättat och hängt en maskin tvätt idag på "arbetstid". Sonen sover och nu skulle det vara optimalt att städa. Eller jobba. Jag känner mig helt förlamad av valet.

*springer skrikande ur rummet som en annan filifjonka slitande sitt hår*



Jag tror annars att det här är ett problem män som jobbar hemifrån i allmänhet inte tampas med. De är bättre på att blunda för råddet och jobba på.

3 kommentarer:

  1. Hur blev det med detdär författar/konstnärshuset i vid Serendi?

    SvaraRadera
  2. I feel you, alltså det är hemskt. Jag vet. Jag jobbar också hemifrån. Det är svårt att fokusera på jobbet de dagar råddet attackerar en bakifrån, så där mentalt, där man sitter vid sin dator och försöker ignorera det.

    Drömmen om ett litet arbetshus på gården blir bara starkare hela tiden...

    SvaraRadera
  3. Nora, jag hoppas på det till våren... Om jag har råd och det är ledigt och en massa andra om.
    Malin, det är just så där det känns - man blir anfallen bakifrån! Och idag vann råddet över jobbet :-(

    SvaraRadera