2010-01-15

Redaktörsprat

Igår hade jag ett långt telefonsamtal med redaktörs-Sara. Vi diskuterade vissa av de kommentarer jag fått på manuset som jag inte riktigt förstod, och så fick jag lufta några av mina egna funderingar. Jag kunde stryka några av de sista kapitlen och sluta boken tidigare. Kanske. Måste se hur det skulle se ut. Det skulle bli ett öppnare slut, men kanske inte lika tillfredsställande.
Vi pratade också om titeln på boken, och om pärmen. Spännande! Nu är jag väldigt motiverad att arbeta vidare med finslipningen.

2 kommentarer:

  1. Mmm.
    Önskar jag vore i ett så framskridet stadium.

    Vad var det nu nån sa?
    "Välj dina karaktärer med omsorg - du kommer att spendera en j-la massa tid med dem."

    SvaraRadera
  2. Väldigt sant! Det samma gäller för intrigen. Den får man också spendera en j-la massa tid med...
    Vad jobbar du med just nu...? *nyfiken!*

    SvaraRadera