2010-01-28

Bokfrossa

Jag är sängliggande ett tag och passar på att frossa i läsning. Just nu är det Oscar Waos korta förunderliga liv, och The Magicians av Lev Grossman. Den är mycket intressant, och jag skall blogga om den bara jag är färdig. Men vill inte säga något ännu, för jag ändrar åsikt då och då. I alla fall kan jag säga att den börjar oerhört starkt. Och den är mycket suggestivt skriven på en vacker prosa. Sällan tycker jag att jag ramlar över en så välskriven text. I övrigt ber jag att få återkomma.

Jag kunde ju arbeta med mitt manus också. Det kunde jag. Men nu är jag sjuk och då tänker jag inte jobba alls! Nej. Bara läsa läsa läsa. Och se på The Bachelorette och annat skräp på TV. Ibland är det skönt att kunna unna sig det.

P.S. Det är svinakallt ute. Omkring -20 grader och BLÅST. Så synd att jag inte kan gå ut just nu. Så väldigt synd :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar